Romatoid Artrit'de Omurga Tutulumu

AysekoAyseko 53 Kocaeli
kategorisi Makaleler
Arkadaşlar, araştırma yaparken böyle bir makaleye rastladım. Romatoid Artrit de omurga tutulumu yapabiliyormuş. Bu durum bana çok ilginç geldi. İsterseniz bir de siz inceleyin.

http://www.ftrdergisi.com/uploads/sayilar/234/buyuk/15-191.pdf

Yorumlar

  • tnftnf 4 Kocaeli
    Ayşe hanım Kocaeli’de otuyorsunuz sanırım doktorunuz kim?
  • AysekoAyseko Yükleniyor... 53 Kocaeli
    tnf dedi:
    Ayşe hanım Kocaeli’de otuyorsunuz sanırım doktorunuz kim?
    Merhabalar... Benim hastalığım henüz teşhis aşamasında. Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde Cumhur Kesemenli'ye gittim ilk. Rontgende hiçbir şey görünmedi. Kemik Sintigrafisinde bel tulumu görünüyor ama sakroillak eklem görünmediği için teşhis konamadı. Tıpta emar randevularını ancak dört ay sonraya veriyorlar. Bu nedenle Derince Eğitim Araştırma Hastanesi romotoloğu Eylem hanıma gittim. Sakroillak emar çekildi. Sonucu alıp Cumhur Hoca'ya götürücem. Çünkü Eylem Hanım çok itici geldi. Tedavi aşamasında Cumhur Hoca'ya güvenebilir miyim emin değilim. Çünkü asıl alanı ortopedi. Ama AS çıkmaz da ameliyat falan gerekebilir düşüncesiyle bağı koparmak istemiyorum. Belirsizlikler içerisindeyim anlayacağınız.
  • tnftnf 4 Kocaeli
    Ben Kocaeli üniversitesinde ücretli çektirdim bir aya ancak aldım sonucu doktorumuz doçent Ayten yazıcı takibi o yapıyor.Bizimde trokal mr temiz ama en çok ağrıyan yeri sırtı ve gögsü. Hiç agrımayan kalçasında yoğun ödem var. Beldeki tutulum ne olabilir?
  • AysekoAyseko Yükleniyor... 53 Kocaeli
    tnf dedi:
    Ben Kocaeli üniversitesinde ücretli çektirdim bir aya ancak aldım sonucu doktorumuz doçent Ayten yazıcı takibi o yapıyor.Bizimde trokal mr temiz ama en çok ağrıyan yeri sırtı ve gögsü. Hiç agrımayan kalçasında yoğun ödem var. Beldeki tutulum ne olabilir?
    Sekiz dokuz yıl önce kalçamın üzerine düşmüştüm. Ara ara ağrı yapıyordu ama bir yıldır oturamıyorum. Kuyruk sokumu kemiği sandık önce. İki kez sinir bloğu ameliyatı oldum, fayda etmedi. Sonra bir fizik doktoru sizin bu ağrınız kalçanızdan dedi.

    Sırtım uzun süredir ağrıyordu. Bir yıl önce göğsümde ağrı başladı. Sonra belime, yan kaslarıma ve topuklarıma yayıldı. Gen testi negatif. Ama bunun çok da önemi yokmuş zaten. Beldeki tutulumun osteodejeneratif-artritik değişiklik (yaşlanma ya da kullanıma bağlı romatizma) olma olasılığı düşük. Kemik oluşumuyla birlikte nodüler görünüm var. Sakroillak eklem dışındaki belirtiler AS gibi duruyor. Ama kalça ağrım daha çok leğen kemiğinde sanki. Ayten Hanım'ın özel muayenesi olmadığı için Cumhur Hoca'ya gittim. Muayeneyi öğrenciler yaparsa çözülmez diye düşündüm.

    Bütün bu ağrılar sürerken geçtiğimiz bir yıl içerisinde akciğer ve bağırsak sorunları da yaşadım. İnatçı bir öksürüğüm vardı. Pronömi dedi doktor ama çok şaşkındı. Zaten göğüs ağrısı yapmazmış. Akciğeriniz nasıl bu hale geldi? Zehirli gaza mı maruz kaldınız tarzında sorular sordu. Buzlu cam görünümündeydi. AS tutulumu olduğunu düşünüyorum şimdi.

    Kalın bağırsakta bir şey çıkmadı. İnce bağırsak emarını Eylül'e attılar. Onu da Eğitim Araştırma Hastanesi'nde çektirip götürmeyi düşünüyorum. İshal, kabızlık, siyah dışkı, baş dönmesi, mide bulantısı.12 saat aralıksız kustuğumu biliyorum. Birkaç ay sonra kendiliğinden zınk dedi durdu hepsi. Tutulumlarla seyreden bir hastalık olabilir gibi geliyor bu nedenle. Gastrit ve reflü var ama, böyle çok soruna neden olmazmış. Çölyak ya da crohndan şüphelendi doktor. AS bu tür hastalıklarla birlikte seyrediyor zaten.
Yorum yapmak içinOturum Açın yada Kayıt Olun .

Bugün doğanlar

beatr16o trishl17 vickypuig aurelgillingh Fisun Gunel21 yasemin07 Fatih1980 tacim89